تزریق اپیدورال چه عملکردی در درمان دردهای دیسک کمرو گردن دارد؟

تزریق اپیدورال از تزریقاتی در کمر یا گردن یا نقاطی از ستون فقرات است که برای کاهش درد بسیار تاثیر گذار می باشد بطوریی که حتی در بی دردی زایمان بکار میرود.
در تزریق اپیدورال، بیمار وارد اتاق عمل استریل و مجهز میشود و بعد از مانیتورینگ وی ، بدون بیهوشی جراح مغز و اعصاب تزریق را شروع میکند. جراح بعد از استریل کردن منطقه ی مد نظر ( کمر یا گردن ) با سوزن بلندی به نام‌سوزن اپیدورال وارد فضای اپیدورال(فضایی اطراف کانال نخاعی فرد) میشود و با تزریق داروی مد نظر با دوز متناسب و تعیین شده توسط پزشک ، باعث کاهش التهاب اطراف ریشه ی عصب درگیر شده و کاهش چشمگیر دردهای مزمن و در کمر یا گردن می شود. این تزریق ساده نیاز به بستری ندارد و فرد بعد از نیم ساعت مانیتورینگ در ریکاوری مرخص می شود.

🔵 این روش برای هر مریض کارساز و درمان قطعی نمی باشد و حتما قبل از انجام تزریق، اِم آر آی فرد بررسی شود.
در کل در بسیاری از بیماران با درد شدید کمر یا دردهای ارجاعی به پاها، روشی بسیار‌موثر برای کاهش درد شدید و چشمگیر‌در فرد و کاهش التهاب در منطقه ی مد نظر در اعصاب نخاعی فرد است.برای دردهای گردنی نیز تزریق اپیدورال با داروهای ضد التهابی و ضد درد ،میتواند تا حد بسیار موثری درد های گردن و شانه و دست ها کاهش دهد.

⁉️ و اما در چه موارد و افرادی این‌تزریق ساده ی درمانی بسیار کمک کننده است ؟

۱.تنگی و گیر افتادگی عصب نخاعی
۲.درد های انتشاری از کمر به پاها
۳.دردهای خفیف تا شدید ناشی از دیسک های بیرون زده
در بسیاری از موارد که فرد قبلا عمل جراحی کرده است، دردها هنوز ادامه دارند. در این موارد می توان از روشهای بدون جراحی برای درمان دردها استفاده کرد (حتی با وجود پلاتین و پیچ و مهره)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *